Probleme legate de somn: insomnia in timpul sarcinii

De ce se intampla?

Multe femei insarcinate spun ca le este greu sa adoarma deoarece nu se simt confortabil, trebuie sa mearga la baie constant, au dureri de picioare si de asemenea, sunt nerabdatoare cu privire la venirea pe lume a bebelusului.

Avand in vedere toate modificarile fizice si emotionale prin care trece o gravida, nu este de mirare ca 8 din 10 femei au probleme legate de somn in timpul sarcinii.

Ce poti face?

  • Inainte de a te pune in pat, incepe cu un ritual de relaxare: fa o baie calda, bea o ceasca de ceai de musetel, asculta muzica linistitoare, roaga-ti partenerul sa-ti maseze picioarele – orice te face sa te relaxezi;
  • Asigura-te ca dormitorul tau are temperatura potrivita pentru somn. Este suficient de intunecat si liniste? Draperiile inchise la culoare blocheaza lumina nedorita, iar sunetele ambientale ajuta la mascarea zgomotului cauzat de traficul de afara.

Daca nu ai adormit in 20 – 30 de minute dupa ce te-ai pus in pat, ridica-te si du-te in alta camera. Citeste o revista, sau asculta muzica pana devii somnoroasa si du-te apoi in pat.

Atunci cand somnul nu vrea sa vina repede, nu te ingrijora. Daca devii agitata, nu faci decat sa inrautatesti situatia, iar a doua zi nu te vei simti foarte bine.

Desigur, daca tu consideri ca ai o problema serioasa legata de insomnii, este de preferat sa consulti un medic.

Intre timp, aminteste-ti mereu ca insomniile pot fi frustrante, insa, in timpul sarcinii, sunt un lucru comun.


Ursu Ana

Asistent Medical

Spital Euromaterna Constanta